ریاست جمهوری
سازمان اداری و استخدامی کشور

    مجوز مرکز آموزش مدیریت دولتی

محل برگزاری کنفرانس




تالار ایوان شمس

اعطای گواهی نامه بین المللی به تمامی شرکت کنندگان



عضویت در کانال تلگرام کنفرانس

اطلاع رسانی > اخبار >
.: اخبار

کارگاه آموزشی «مدیریت درس آموخته‌ها با نیم‌نگاهی به روش نیک میلتون»

با همکاری انجمن علمی مدیریت دانش به منظور بسط و گسترش توانایی متخصصین و شاغلین بخش های مختلف، کارگاه آموزشی «مدیریت درس آموخته‌ها» در تالار جنبی همایش الگوهای مدیریت در عصر پیشرفت برگزار می شود.

مدیریت درس آموخته‌ها به‌عنوان یک وظیفه اولیه در هر سازمانی خصوصاً سازمان‌های پروژه محور برای ایجاد چابکی و انعطاف‌پذیری ضروری است. حفظ تجارب برتر، اجتناب از اشتباهات پرهزینه، تکرار موفقیت‌ها، بهبود کیفیت محصولات و خدمات و افزایش سودآوری، همه اهدافی هستند که به‌واسطه یادگیری در سازمان‌های موفق دنبال می‌شوند. طرح‌ریزی و اجرای فرایند درس آموخته‌ها، آن‌قدر هم ساده و آسان نیست. حتی اگر اکثر رهبران و مدیران ارشد فرض را بر آن بگذارند که آن را انجام می‌دهند و یا ادعا کنند که یک فرایند درس آموخته‌های به‌موقع دارند.

سازمان‌ها نیاز دارند به شکل اثربخشی حافظه سازمانی خود را برای جلوگیری از نابودی دانش ضروری مدیریت کنند. دانشی که عمدتاً در ذهن دانش کاران نهفته است و کمتر به‌صورت مستندات، رویه‌ها و در سایر اشکال محسوس در آمده است.

بر اساس پژوهش‌های میدانی صورت گرفته، بسیاری از سازمان‌های ایرانی سالیان سال است که در خصوص موضوع درس آموخته‌ها، برخوردار از انواع و اقسام رویه‌ها، دستورالعمل‌ها و فرم‌های متعدد بوده که نشان از توجه و اهتمام آن‌ها به این مقوله بوده و در جای خود ارزشمند است؛ اما شاید وقت آن باشد که از خود بپرسیم چقدر فرایندهای مدیریت درس آموخته‌های سازمان ما توانسته است:

-          باعث کاهش زمان و هزینه در پروژه‌های بعدی شود؟

-          مانع تکرار خطاهای گذشته شود؟

-          کارکنان ما را ترغیب کند تا در این فرآیند مشارکت کرده و یادگیری‌های خود را به اشتراک بگذارند؟

-          ما را به سمت یک سازمان یادگیرنده هدایت کند؟

-          مجموعه سازمان را به تکرار موفقیت‌های گذشته رهنمون کند؟

     تمامی این سؤالات می‌تواند به‌عنوان شاخصی کاربردی برای اثربخشی این فرآیند در نظر گرفته‌شده و جایگاه سازمان ما را در مدیریت درس آموخته‌ها، مشخص کند. در دوره آموزشی درس آموخته‌ها، پاسخگویی به سؤالات مطرح‌شده بالا را در فضای کاربردی و عملیاتی دنبال می‌کنیم.

  اهمیت و ضرورت مدیریت درس آموخته‌ها دریک نگاه

-          کسب تجربیات ارزشمند توسط افراد درگیر در حین کار

-          جدایی برخی مهندسان و خبرگان از سازمان در حین پا پس از اتمام کار پروژه

-          بهبود فرآیند اجرای پروژه‌ها، کاهش زمان و هزینه آن‌ها با انتقال تجارب

-          جلوگیری از بروز مشکلات مشابه و پرهیز از دوباره‌کاری‌ها و سعی و خطا

-          کاهش زیان‌های تصمیم و تقویت توان تصمیم‌گیری تصمیم گیران


آنچه در این دوره آموزشی به دنبال یادگیری آن هستیم

-         مرور ادبیات (شامل تاریخچه، تعاریف و اهمیت و ضرورت ثبت درس آموخته‌ها)

-         ویژگی درس آموخته‌ها

-         فرآیند درس آموخته‌ها

-         رویکردهای ثبت و جمع‌آوری درس آموخته‌ها

-         ابزارهای ثبت و جمع‌آوری درس آموخته‌ها

-         مشکلات و راه‌حل‌های پیش رو

-         مرور مدل‌های موفق نظامی و غیرنظامی مدیریت درس آموخته‌ها

-         مرور یک مدل بومی مدیریت درس آموخته‌ها

بهره برداران

پیشنهاد می‌کنیم شما در این کارگاه حضورداشته باشید:

-         اگر مدیر پروژه یا طرح هستید.

-         اگر عضو تأثیرگذار در پروژه هستید.

-         اگر مدیرعامل یا از مدیران ارشد سازمانتان هستید، فرقی نمی‌کند چه سازمانی (دولتی، خصوصی، صنعتی، تولیدی)

-         اگر مدیر دانش یا عضو واحد مدیریت دانش هستید.

-         اگر مسئول ارشد کنترل پروژه یا ناظر پروژه هستید.

-         اگر مدیر تضمین کیفیت یا عضو واحد مدیریت کیفیت هستید.

و اگر خواهان یادگیری هستید...

شرایط دوره آموزشی

مدت دوره: ۴ ساعت، ظرفیت دوره: 50 نفر

مشارکت‌کننده علمی: انجمن علمی مدیریت دانش

هزینه شرکت در دوره:

برای افرادی که مقاله پذیرفته شده دارند؛ رایگان

برای دانشجویان فاقد مقاله ی پذیرفته شده؛ 190 هزار تومان

برای سایر شرکت کنندگان: 280 هزار تومان



بازگشت1396/03/06
نظرات کاربران
تاييديه : تشخيص عامل غير انساني    
توجه : نظر شما پس از تایید مدیر سایت در سایت نمایش داده می شود !